Press release 20 05 2021

MILIEUBEWUSTE DRYLOCK TECHNOLOGIES KIEST RENOLIT ALKORPLAN SMART VOOR NIEUWE FABRIEK

In UNESCO-werelderfgoedstad Segovia werd een alliantie gevormd in naam van duurzaamheid en lagere milieu-impact.

Sant Celoni, Barcelona, 20 05 2021 - Drylock Technologies is een familiebedrijf maar tegelijk ook een multinational die producten voor persoonlijke hygiëne produceert. Voor het 8.000 m² grote dak van hun nieuwe fabriek op de industriezone van werelderfgoedstad Segovia heeft het bedrijf gekozen voor de RENOLIT ALKORPLAN Smart F dakbaan voor mechanische bevestiging. Een keuze in naam van duurzaamheid en lagere milieu-impact.

RENOLIT ALKORPLAN Smart is een soepele kunststof dakbaan uit PVC-P voorzien van de Solar Shield technologie, een speciale coating die de bovenkant van de dakbaan beschermt tegen uv-straling en dus zorgt voor een grotere duurzaamheid. Een innovatieve, efficiënte en vooral duurzame oplossing, want het product voldoet aan de duurzaamheidslabels voor gebouwen, zoals LEED, BREEAM en VERDE. Met een dikte van 1,2 mm is RENOLIT ALKORPLAN Smart heel wat duurzamer dan alle andere kunststof dakbanen, vooral dankzij de positieve verhouding tussen de gebruikte hulpbronnen en wat het membraan tijdens de hele levensduur opbrengt. Aan het einde van de levenscyclus kan deze dakbaan ook volledig gerecycleerd worden.

De ontmoeting tussen Drylock Technologies en RENOLIT ALKORPLAN roofing products is geen toeval maar eerder een wederzijdse erkenning van twee verschillende sectoren die samen hun weg zoeken naar duurzaamheid.
    Sinds de oprichting in 2012 liggen milieukwesties gevoelig bij Drylock Technologies. Met aandacht voor veiligheid op het werk en het welzijn van zowel zijn werknemers als klanten heeft Drylock in een paar jaar tijd op de luiermarkt twee fundamentele absorptietechnologieën geïntroduceerd. Die innovaties hebben de agenda voor duurzame ontwikkeling een duwtje gegeven, het algemene bewustzijn uitgedaagd en de consument geholpen om milieuvriendelijkere keuzes te maken.

Ook RENOLIT ALKORPLAN deelt op vlak van dakbedekking diezelfde waarden. Want het bedrijf, eveneens een multinational én familiebedrijf, is vandaag de dag actief in negen doelstellingen van de VN-Agenda 2030. “Ik merk dat er een zekere overeenkomst is tussen de keuzes die zowel RENOLIT ALKORPLAN als Drylock hebben gemaakt.”, verduidelijkt Miguel González, CEO van Drylock Technologies voor Spanje en Portugal. “Ik denk dat we als bedrijven onze strategie moeten uitwerken en bepalen wie we willen zijn en welke visie we naar buiten toe willen uitdragen. Soms vragen we ons af hoe het komt dat sommige bedrijven net dat éne voordeel hebben dat hen onderscheidt: ik denk dat dit een van die voordelen is.”

Het topproduct bij uitstek RENOLIT ALKORPLAN Smart heeft de Smart³-campagne gelanceerd, een speciale actie waarbij per drie rollen dakbaan een boom wordt aangeplant. Zo werden er voor Drylock 64 bomen geplant en maar liefst 25.393 kg CO2 uitstoot gecompenseerd. Hiervoor heeft de CEO van Drylock Technologies een speciaal certificaat ontvangen. Bovendien kan hij het volledige groeiproces van de aangeplante bomen op de voet volgen op www.renolit.com/roofing/smart³, want elke geplante Smart³-boom wordt immers geografisch gelokaliseerd en gefotografeerd. RENOLIT ALKORPLAN-partner Treedom is momenteel de enige website waarop mensen en bedrijven op afstand bomen kunnen planten en deze online kunnen volgen, een mooi initiatief waarmee ze ook rechtstreeks lokale boeren over de hele wereld financieel steunen.